Donnerstag, 10. September 2009

Punkmarketing: Eine Buchvorstellung

Seit Anfang dieser Woche lese ich mit Begeisterung ein sehr interessantes Buch (und das obwohl es auf englsich ist). Der Titel des Buches:"Punkmarketing - Get off your ass and join the Revolution."

Das Besondere an dem Buch ist, dass es in keinster Weise für Punks geschrieben wurde, aber den Lebenstil und Ideologie von Punk in das "normale" Marketing zu integrieren versucht. Die beiden Autoren Richard Laermer und Mark Simmons vordern in ihrem Buch dazu auf, die schon zu langweilig gewordenen üblichen Methoden von Werbung über den Haufen zu werfen und mit neuen Mitteln (Blogs, Youtube, IPTV, usw.) die Revolution im Bereich Marketing/Werbung zu starten.

Das Buch ist sehr witzig geschrieben und bringt mich sehr oft im Zug zum kichern. Es werden sehr viele Beispiele von gutem Marketing aufgezeigt und ihre Ansichten regen zum Umdenken an.
Was ich in diesem Buch auch sehr spannend finde ist die Idee, dass Kapitel die jetzt nicht so wirklich was im Buch verloren haben, aber dennoch wert sind zu lesen im Buch mit einem Link angegeben sind. Somit bekommt man viel mehr Inhalt, als was in diesem Buch Platz hat.

Macht euch unbedingt selbst ein Bild davon. Hier gibt es einige Auszüge zu lesen.

Und hier ist die offizielle Website der beiden. Punkmarketing.com

In meinen Augen ein Muss, wenn man sich über tolle Marketing-Ideen schlau machen will (und sehr viele interessante Fakten aus dem Bereich Marketing erfahren will, die man sonst nirgendwo liest) - SUPER BUCH!

Hier ein Auszug aus ihrem Blog, was Punk ist!

Punk is…
Never having to dread getting up in the morning knowing you’ve got another day ahead of dull, dull, dull meetings.

Punk is…
Saying something in a meeting at work that jars the groupthink away from the safe, tried and trusted routes.


Punk is…
Introducing some managed chaos into the workplace to unshackle people’s thinking and inject some creativity.

Punk is…
Taking a day out of the office to do something completely different but stimulating – an art gallery, a movie, a hike - and letting your mind make the creative connections necessary to tackling problems in new ways.


Punk is…
Bringing in an expert from a completely different field – a cabinetmaker, a tree surgeon or sushi chef, for instance – to talk to your team and learn from the experience.

Punk is…
Hiring people not based on the amount of relevant experience they have in your industry but on how the unique skills they have will help the organization grow.


Punk is…
Making creativity a part of everyone’s jobs, not just the domain of a department in an agency, and judging employee performance partly based on how well they’ve used creativity to solve problems.

Punk is…
Putting yourself in others’ shoes to see in a more objective way if what you’re doing makes sense to the outside world or whether you’re just talking to yourself.


Punk is…
Being a greedy consumer of knowledge from all sources, and discovering ways to apply that information to your own business when you least expect it.

Punk is…
Finding ways to be happy in your work, knowing that happiness is good for creativity and creativity is good for more creativity, which is good for business, which makes you happy.

Punk is…
Knowing that if what you do doesn’t pass the bullshit test and isn’t meaningful, honest and interesting, you should be doing something else instead.


Punk is…
Realizing that people don’t care about your business and certainly not your marketing unless you give them a serious, no bullshit reason to care.

Punk is…
Setting impossibly high goals for yourself and thinking of crazy ways to get there before scaling back your ambitions to more achievable ones, as this will free your mind to bigger possibilities.

Punk is….
Questioning colleagues on their assumptions, and never accepting any form of the “it’s how we’ve done it before” rationale.

And that is what Punk is, dude.


Sehr, sehr cool...

Bis dann
Donald
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